THÔNG TIN TÓM TẮT VỀ NHỮNG ĐÓNG GÓP MỚI
CỦA LUẬN ÁN TIẾN SĨ
Tên luận án: Nghiên cứu kiểm soát phân phối công suất kéo trên cầu chủ động của ô tô con bằng ABS.
Ngành: Kỹ thuật cơ khí động lực
Mã số: 9520116
Nghiên cứu sinh: Phan Tấn Tài
Họ và tên cán bộ hướng dẫn:
1. PGS-TS. Trần Văn Như - Trường Đại học Giao thông Vận tải.
2. PGS-TS. Đào Mạnh Hùng - Trường Đại học Giao thông Vận tải.
Cơ sở đào tạo: Trường Đại học Giao thông vận tải
TÓM TẮT ĐÓNG GÓP MỚI CỦA LUẬN ÁN
1. Đã xây dựng các mô hình cơ học, mô hình toán học, chương trình tính toán để nghiên cứu kiểm soát phân phối công suất kéo trên cầu chủ động bằng ABS.
2. Đã đề xuất mô hình và xây dựng luật điều khiển áp suất thủy lực trong xy lanh phanh bánh xe theo mục tiêu phân phối hợp lý công suất kéo tới các bánh xe chủ động.
3. Đã thiết kế, chế tạo mô hình bán thực nghiệm (HIL) để minh chứng cho ý tưởng nghiên cứu và kiểm chứng luật điều khiển.
INFORMATION OF THE NEW CONTRIBUTIONS OF THE THESIS
Name of dissertation: Research on distributed traction power control for wheels on the drive axle of vehicles using ABS.
Major: Power dynamic mechanical engineering.
Code No: 9520116
Name of PhD. Student: Phan Tan Tai.
Name of Supervisors:
1. Associate Professor, PhD. Tran Van Nhu, Mechnical engineering department, University of Transport and Communication.
2. Associate Professor, PhD. Dao Manh Hung, Mechnical engineering department, University of Transport and Communication.
Training Institution: University of Transport and Communication.
SUMMARY OF THE NEW CONTRIBUTIONS OF THE THESIS
1. Mechanical models, mathematical models, and computational programs have been developed to research the control and distribution of traction power on the drive axle using ABS.
2. A control model has been proposed, and control laws for hydraulic pressure in the wheel brake cylinders have been developed to achieve a rational distribution of traction power to the drive wheels.
3. A hardware-in-the-loop model has been designed and developed to demonstrate the research concept and validate the control laws.